Thursday, April 4, 2013

Babble 1#

here you scream, here you shout.
(Nevím proč, ale tahle píseň chutí jak Franks.)



Ta-daaah, Ali má novou rubriku. Zase.
V poslední době se ji hromadí krátké povídky (vážně krátké, kýchnete si a jsou pryč, jen tahle má ani ne 300 slov), které nikam nevedou, ale píšou se mi až strašidelně dobře. Většinou jde o odrazy mé momentální nálady, názorů, pohnutků, er, prostě, znáte mě, tak si umíte představit, jak škrtám.
Tahle je už druhá ze série o počasí. (Ahmahgadh. I'm so fakkin deep.) ~btw., chcete pak i tu druhou?~ Když ten sníh je tak otravný, beee~hh. Sice, dneska už svítilo sluníčko a úpřimně doufám, že to tak už zůstane. Vážně, jsem jediná, koho tolik plete to počasí? Včera jsem normálně začala uvažovat nad vánočními darky.
A asi je tam plno chyb, cuz jsem to psala dost pozdě + má čeština je v poslední době docela smutná.

Pro rekapitulaci:  Franks trpí jakýmsi druhem 'polobožství', dejme tomu, Bastie je nemrtvý a trpí obsedantně kompenzilní poruchou. (google je váš kamarád.) (hint: často si umývá ruky.) Pro zájemce mám o (nejen) nich hned několik ilustrací tu.

Abych už dál neprotahovala, prosím:




Zaklepala mu na okno.

Trhl sebou, vylekaně si proměřujíc svůj pobledlý odraz ve skle. Až po chvilce si uvědomil tvář, šklebící se za ní. Frankie klečela na druhé straně na parapetu, vesele mu mávajíc a ukazujíc na kliku, divoce gestikulujíc. Po několika nechápavých mrknutí ho konečně napadlo ji otevřít. Frankie, využijíc toho, se rovnou pozvala dál a vlezla do pokoje, spolu s kupkou sněhu na rozkopaných teniskách. Bastie ještě stihl věnovat rychlý pohled dolů, jen aby se ujistil, že ještě pořád bydlí na dvanáctém poschodí. Hloubka, vesele na něj mrkajíc zdola, ho v tom ujistila.
„Chci vědět, jak ses sem dostala?“ otočil se k ní.
„Taky tě zdravím,“ vyplázla na něj jazyk. „A přelezla jsem,“ pokrčila rameny. „Přes kabely, víš,“ dodala, když si všimla jeho pohledu. Nejistě se znovu otočil. Mezi jeho a sousedním panelákem se táhli dlouhé kabely, které spojovali celou metropoli, splétané do hrubších pramenů.
Okno naproti bylo dokořán otevřené.
„Aha,“ suše konstatoval.
„Chtěla jsem tě překvapit,“ spokojeně se usmívala, přičemž už automaticky skopla své promoklé tenisky pod stůl. Chvilku nevěřícně zíral na louži, kterou vytvořily.
„Zdá se mi, nebo máš na sobě shortky?“
„Ohh,“ popotáhla si podkolenky trochu výš, „odmítám dále akceptovat to počasí venku.“
„Protestuješ proti počasí zápalem plic? Super.“
„Proč ne. Máš něco k jídlu?“
Nečekajíc na odpověď zamířila do kuchyně, tahajíc za sebou svůj batoh. Bastie si povzdychl, vytáhl ji tenisky spod stolu a šel zkontrolovat, či ten hluk, co právě slyšel, byl lámající se talíř, nebo se mu to jen zdálo. 

Nenápadný pokus o ilustraci.
 Zajímali by vás další podobné kraťoučké povídky?
A taky si brousíte vidličku na počasí? 



34 comments:

  1. Zaujímali, brúsim.:3 Minipoviedka je super, už som ti písala na fb... len chcem ešte dodať, že ilustrácia je tiež mega vydarená.:3 Skvele to zachytáva a ten grin!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayy, ještě jednou děkuju :'3 A no, to je ta naše Franks, že. :D

      Delete
  2. ZAJÍMALY BY NÁS, SAMOZŘEJMĚ! Moc se mi to líbí, jako vždycky. Ta atmosféra "tvoje" a "zvláštní" je tam i v těch 300 slovech. Ještě obrázek k tomu... Potřebuji tvoji knihu s podpisem, do toho! ^^

    A jen malý detail - teniskY pod stůl. Chvilku nevěřícně zíral na louži, kterou vytvořilY. Tvrdé i na konci ve druhé větě. Ale to je vážně detail, který tu dokonalost jinak nezkazil. :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokud se mi jednou něco podaří vydat, tak ti ji rovnou přijdu předat osobně, co ty na to? :D

      A opraveno, děkuju. :)

      Delete
  3. Ano, ano, zajímaly. :))
    A já se taky přidám: ještě "pobledlý odraz ve skle" a bude to dokonalé. ;)
    Já bojkotovala počasí tím, že jsem si vzala sukni - už dva týdny mě bolí v krku. -_-
    Slunce? Kde? Hlásím že v Ostravě kde nic tu nic, navíc dneska je tam totální mlha (spíš asi smog, but who cares) a totální zima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jajj, teď to snad už bude perfektní po gramatické stránce. :D
      Chudáku, snad ti už je líp.:D Já nosím skoro vždy dlouhé kalhoty, takže u mě to moc aktuální teda nebylo. :D
      Šlo teda o spíš takové to zimní slunce :D Ale teď už je vázně tepleji.^^

      Delete
  4. :o)
    Jedna kolegyně z vejšky nedávno psala na FB, že v brně na filozofické fakultě už se kraťasy a krátká trička nosí jako protest proti zimě. Takže koukám, že takové nápady jsou všude po světě, kde je to aktuální. :)

    A povídky jsou fajn. A je fajn, že jsou takhle krátké. Tím tedy nechci říct, že člověk bude trpět kratší dobu, to ne. Ale je to takové rychlové (to je tvar, jémináčku) pobavení. Ugh, snad chápeš (?). :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale vypadá to, že to nakonec pomohlo! :D

      Anoo, chápu. A kratší povídky jsou vážně super praktické, hlavně dnes, když všichni někam spěcháme. (:

      Delete
  5. Aby mě rodiče pustili do vedlejšího města na film a nechali mě tam přespat, protože pro mě nechtějí přijet -_- .. Jinak mě mají pustit na Evil Dead ;) .. a ano..tady někdo opravdu má rád horory ! :D jsi velice všímavé děvče ! ;)
    ---
    Krásně píšeš..opravdu moc se mi ta povídka líbila..mohla bych něco takového číst hodiny :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hodiny? Vážně? Tééda, děkuju (:

      Delete
  6. Mám rád minipovídky, protože lidi normálně jsou moc ukecaný.
    Ale představ si, opravdu je to tak, bydlím ve dvanáctém a zrovna včera, když jsem ráno větral, větrala i holka ještě v noční košilce v okně protějšího věžáku taky ve dvanáctém. Říkal jsem si, že bych ji měl volat jestli by nešla na kafe, které jsem právě vařil. Ale neosmělil jsem se a pořád to mohu ještě udělat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Věř mi, mít čas a nervy protáhnu i toto. :D
      Ale že tohle teď zní jako začátek nějakého filmu, hmm. :3

      Delete
  7. Abych řekla pravdu, tak většinou povídky nečtu, když to nemám ve fyzické podobě v knize, tak se mi to čte špatně a nepřijde mi to tak zajímavý. Ale protože byla tahle povídka kraťoučká, tak jsem ji zvládla a líbila se mi.:) A trošku mi ty "dráty" připomněli poslední díl Doctora Who, ten byl zas o WiFi :D
    Taky jsem ráda za ta počáteční shrnutí, líp se dostanu do děje. Takže další krátké povídky by byly super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já v poslední době taky ne, nic si z toho nedělej.:D Vážně, asi bych si nikdy nedokázala zvyknout ani na čítačku. Ale jsem ráda, že jsi tu mou krátko aspoň zkusila a líbila se :D
      A pokud jde o shrnutí, píšu ho hlavně protože je to docela vytrhnuté z kontextu a sama vím, že nemám ráda, když netuším, kdo je co je proč je.:D

      Delete
  8. Yeess, jednodznačne to chce viac a viac poviedok. :3 Keby som nebola lenivá, tak sama píšem, ale bohužiaľ, ja som. :D

    Mimochodom, áno, menu sa mi podarilo nejakým zázrakom urobiť ale neviem rubriky. :D Ja na to prídem... určite. :D :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Věř mi, to já jsem taky - proto píšu jen takové krátké. :D

      Delete
  9. Kruciš, to víš, že zajímaly(i) ->přiznávám, že v poslední době se s češtinou taky moc nekamarádíme, zapomínám na primitivní věci, geeh. A piš, piš, strašně době se mi to čte.:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Y myslím (doufám) :D Od té doby, co nebydlím v CZ a s češtinou se potkávám vážně jen málokdy, tak to se mnou jde dolů z kopce.. :D A píšu. (:

      Delete
  10. Samozřejmě, že mě budou zajímat.
    Hele, té reklamy jsem si vůbec nevšimla... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayy, vážně mě potěšilo, že vás tak zaujaly c:

      Delete
  11. Zajímali ... další, další, další ! :D

    Mimochodem, už se má oteplovat, juhůůů :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anoo! :D Dneska BYLO teplo. Ale zítra má zas pršet, uhh. Nic není dokonalé, že.:D

      Delete
  12. Mě se to líbí. Čím kratší, tím lepší. Ani se člověk nemusí přemáhat, k tomu, aby to četl :D (To zn hnusně, ale... když někdy něco otevřeš a ty vidí ten mega text tak si řekneš - áááá... ehm, přečtu to zítra).

    Chyby jsou šumák. Říkej tomu osobní styl a každej ti bude nohy líbat, jak je to geniálně osobitý. (Což je, ale pšt.)

    Počasí je na prd. Nemůžu protestovat silonkama, ani kraťasama, ani ničím, musím chodit v svetrech a v šálách, protože moje obranyschopnost zakrněla někdy,... dávno. A každej virus/bakterie/zlý mini cosi co proletí kolem mě, se na mě vždycky a zaručeně přicucne. A já fakt nemůžu být nemocná.

    Ještě hodím krátkou poznámku k obrázku - ááách. (Ano, krátká. Velmi.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Souhlasím. Teda, jsem vždy ráda, když najdu delší povídku, která mě zaujme i chytne a mám zas co číst, ale když někde vidím hrozně dlouhý text, tak brr, už mě dopředu bolí oči. :D

      Hmm, kdoví, co by mi na tohle řekla učitelka češtiny... :D

      Konečně někdo, kdo mou situaci chápe! :D Vždy hrozně závidím spolužačkám, které si i v největší zime vykračují v sukni a silonkách a já si pomalu tahám sebou i radiátor. :D

      :3

      Delete
  13. Smejem sa. :D Aj krátke príbehy majú čo-to do seba a mne sa to veľmi dobre čítalo - a to viem oceniť príbeh!! :) A správne som pochopila, že by tu niekde v tvojom brlohu mala byť ešte jedna kratučká poviedka, ktorá bola zverejnená predtým. O týchto dvoch, hej? No, žeby som sa išla trošku pokutrať...

    Jop, a áno, chcela by som aj ďalšie diela... :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jsem ráda, že to někoho rozesmálo.(Neuvěřitelné, někdo se chytá na můj jakože humor :D) Děkuju za pochvalu :) A ano, mám tu o nich ještě jednu delší + další, jenže ta je o někom jiném. :) ( http://tanebraes.blogspot.co.at/search/label/Erz%C3%A4hlungen)

      Delete
  14. určitě! :) piš dál a přidávej je!

    ReplyDelete
  15. Tvoje povídky, články a kresby zbožňuju. Určitě si ráda přečtu další takovou mini-povídku :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayy, děkuju, to jsem vážně ráda (ono se to vážně dá zbožňovat? :o) A snad nezklamu.^^

      Delete
  16. Moc se mi povídka líbí. Ta holka mi přijde podle toho, jak se chová taková roztomilá. A ten obrázek je úplně boží. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju. :) A no, Franks je, i když se snaží tvářit, že ne :D

      Delete
  17. Více kratších povídek! Krásně píšeš a strašně dobře se to čte:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pracuje se na tom :) A danke n_n

      Delete